عملکرد چیلر تراکمی و جذبی

عملکرد چیلر تراکمی و جذبی

 نحوه عملکرد چیلر تراکمی و جذبی از جمله ابهاماتی ست که ممکن است به وجود بیاید. مقایسه عملکرد چیلر تراکمی و  چیلر جذبی می تواند در انتخاب بهتر محصولات به مصرف کنندگان کمک شایانی کند. مصارف چیلرها در ساختمانهای بزرگ و برجها و بیمارستانها مقرون به صرفه میباشد زیرا هزینهی نگهداری چیلر برای واحدهای مسکونی با متراژ کم یا تعداد واحدهای کم بسیار زیاد بوده و ترجیحا باید از تهویه مطبوعهای سبک استفاده کرد.

چیلر تراکمی به دو دسته تقسیم می شود:

  • آب خنک:

در چیلرهای آب خنک وستن ایر قسمت کندانسور و اواپراتور با آب خنک میشود. در این چیلرها حتما نیاز به برج خنک کن میباشد. این چیلرها به دلیل مصرف زیاد آب و هزینهی نگهداری بالاتر نسبت به چیلرهای تراکمی هوا خنک وستن ایر مقرون به  صرفه نمیباشند.

  • هواخنک:

چیلرهای تراکمی هواخنک وستن ایر توسط گاز کمپرسور آب را خنک کرده و نیاز به کولینگ تاور ندارد هزینه نگهداری چیلرهای  تراکمی هوا خنک وستن ایر نسبت به چیلرهای تراکمی آب خنک وستن ایر کمتر میباشد.

قطعات استفاده شده در چیلرهای وستن ایر از مرغوبترین و به روزترین قطعات روز دنیا میباشد. کمپرسور چیلرهای وستن ایر از Bitzer برندهای بهتر دنیا که شامل  و کوپلند میباشند استفاده شده است.

کندانسور و چیلرهای تراکمی وستن ایر

کندانسور و اواپراتور به دو صورت شلاند تیوپ و پلیتی میباشد.

اواپراتور:

اواپراتور از تعدادی لوله مسی تشکیل شده که تبادل حرارت در آن صورت میگیرد.

شیر انبساط:

با انبساط فشار را از ورودی برد برمی دارد و مجددا آن را از حالت مایع به حالت گاز تبدیل میکند.

علاوه بر قطعات ذکر شده در چیلرهای تراکمی وستن ایر قطعات مانند قطعات الکتریکی که با برندهای هیوندای یا اشنایدر آلمان Sim Italya میباشد و شیرآلات که معمولا  میباشند و گیجهایی با مارک چوال ایتالیا و استفاده از فنهای زیلابگ آلمان نیز موجود میباشند.

شرکت اورین تهویه آوا جز برترین تولید کنندگان چیلر است و در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و نصب و راه اندازی چیلرهای  تراکمی با بیش از 25 سال سابقه و کسب سوابق درخشان در زمینه تهویه مطبوع میتواند بهترین مشاور در کنار شما باشد.

نظری ثبت نشده است، اولین نفر برای ارسال نظر باشید

فرم ارسال نظر