چیلرهای تراکمی هوا خنک یا آب خنک

چیلرهای تراکمی هوا خنک و آب خنک

چیلرهای تراکمی هوا خنک یا آب خنک

چیلرهای تراکمی هوا خنک یا آب خنک ؟ این که کدام مورد را برای پروژه ساختمانی خود استفاده کنیم نیاز شناخت بهتر از این دستگاه ها دارد.

در چیلرهای تراکمی هواخنک، برای دفع حرارت به خارج، از کندانسور هوایی استفاده می‌شود که در این حالت به علت استفاده از این نوع کندانسور به جای کندانسورهای آبی، نیازی به استفاده از برج خنک کننده و رایزرهای رفت و برگشت برج و پمپ آب برج نمی‌باشد.
در چیلر های ساخت شرکت اورین تهویه در محیط های اسیدی و یا با رطوبت بالا از روکش Gold جهت پوشش فین‌های کندانسور استفاده می‌شود تا از خوردگی و آسیب رسیدن به کندانسور جلوگیری به عمل آید.

چیلرهای تراکمی هواخنک وستن ایر شرکت اورین تهویه از ظرفیت‌های 3 تن تبرید تا 50 تن تبرید تولید می‌شوند. در ظرفیت‌های بالاتر چیلرها متناسب با درخواست مهندسین مشاور به صورت سفارش طراحی و تولید خواهد شد و یا بنا به درخواست مشتری چیلرهای با ظرفیت پایین‌تر معمولی به صورت مدولار استفاده می‌گردند.
استفاده از اواپراتورهای پوسته، لوله و سیستم کنترل ضریب اطمینان از عدم یخ زدگی اواپراتور را بالا برده و تضمین در این چیلرها با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و دستیابی به روش های تولید موثر چیلرها از قبیل استفاده از کندانسور های با راندمان بالا و سیستم های کنترلی مدرن، به افزایش راندمان، کاهش هزینه ها و قابلیت اطمینان بالا دست یافته اند. از مزایای چیلرهای هوا خنک می توان به حذف برج خنک کن و پمپ های آب خنک کننده، کاهش حجم لوله کشی و رایزرها، عدم اشغال فضا در پارکینگ، موتورخانه و هزینه تعمیر نگهداری کمتر نسبت به سیستم های مشابه آب خنک (چیلر آب خنک) اشاره کرد.

در چیلرهای آب خنک به جای کندانسور هوایی از کندانسور آبی به صورت صفحه‌ای و یا پوسته و لوله استفاده می‌گردد.در این حالت انرژی گرمایی توسط آب خنک کننده که در داخل کندانسور در جریان می‌باشد جذب شده و در برج خنک کننده از سیستم تبرید دفع می‌گردد. از فواید این سیستم می‌توان به بالاتر بودن راندمان دستگاه اشاره کرد.
به این معنا که در ظرفیت‌های برابر مصرف برق کمتری نسبت به چیلرهای هواخنک دارند ولی با توجه به کمبود منابع آبی و همچنین بالاتر بردن هزینه‌ی تعمیرات و نگهداری و اجرای سیستم و فضای مورد نیاز بیشتر در موتورخانه همچنان چیلرهای هواخنک از محبوبیت بالاتری در اکثر پروژه‌ها برخوردارند تنها تفاوت این دو نوع چیلر صرفا در نوع کندانسور آن‌ها می‌باشد.

نظری ثبت نشده است، اولین نفر برای ارسال نظر باشید

فرم ارسال نظر