تفاوت داکت اسپلیت اینورتر و معمولی

تفاوت داکت اسپلیت اینورتر و معمولی

انواع داکت اسپلیت وستن ایر

در این مقاله تفاوت داکت اسپلت های اینورتر و معمولی را از تمامی ابعاد مقایسه کرده و ارائه خواهیم داد. داکت اسپلیت ها در دو نوع اینورتر (Inverter) و غیر اینورتر (معمولی) از نظر کمپرسور (نوع نیروی محرک الکتروموتور) تولید می شوند. این تقسیم بندی در رابطه با اسپلیت ها نیز صدق می کند. تفاوت داکت اسپلیت های اینورتر و معمولی برای خریداران و مصرف کنندگان بسیار مهم است، چرا که انتخاب میان داکت اسپلیت اینورتر و معمولی سوال اساسی در مرحله اول راه اندازی سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب محسوب می شود.

قاعدتا میزان مصرف انرژِی برق توسط سیستم های تهویه مطبوع، دغدغه ای مهم برای مصرف کنندگان و خریداران است. زیرا در صورت پر مصرف بودن و بالا بودن استهلاکی دستگاه موجب هزینه بالای برق شده و زیان آور برای محیط زیست است. در نتیجه از نظر اقتصادی و زیست محیطی و همچنین ماندگاری و دوام خود دستگاه، مقرون به صرفه نیست.

در ادامه طول عمر داکت اسپلیت نیز مسئله مهم و غیر قابل اجتناب است که تکنولوژی اینورتر سبب طول عمر بالای دستگاه می شود.

 

 

مقایسه عملکرد دستگاه داکت اسپلیت اینورتر و معمولی

در ادامه مقاله از فناوری اینورتر (Inverter) بیشتر گفته می شود و مقایسه این سیستم اینورتر با غیر اینورتر را از ابعاد مختلف تحت بررسی قرار خواهیم داد.

 

 

تغییر دما و سرعت متغیر

 

اینورتر به معنی استفاده از تکنولوژی دور متغیر و یا سرعت متغیر در الکتروموتور می باشد. دستگاه های اینورتر که به فناوری مدرن مجهز می باشند، مصرف انرژی بسیار کمتری دارند.

داکت اسپلیت اینورتر، دارای کیت اینورتر که به صورت یک برد یا مدار الکتریکی با فناوری جدید است. این کیت به کمپرسور داخل کندانسور متصل شده و برایند این پلتفرم، کاهش میزان مصرف برق تا حدود 50 الی 60 درصد می باشد.

در داکت اسپلیت های معمولی دور موتور الکتریکی محرک کمپرسور ثابت است. یعنی سرعت کمپرسور دستگاه تغییر نمی کند و در دو حالت طراحی شده است، یا در حالت تمام سرعت کار می کند و یا در حالت کم سرعت. هنگامی که دمای محیط فضا به شرایط مطلوب می رسد و حسگر ها دمای مناسبی را دریافت میکنند، داکت اسپلیت فعالیت خود را متوقف کرده و کمپرسور و کندانسور دستگاه خاموش می شود. اما داکت اسپلیت های اینورتر، کمپرسور قادر به کار کردن در دور های متفاوت (20-40-60-80) هستند و دور موتور الکتریکی دستگاه پس از رسیدن به دمای خنک به شکل دورانی عمل می کند. این امر سبب می شود تا کمپرسور با تغییر دما، متناسب با نیاز مصرف کنندگان انرژی صرف کند و همواره با حداکثر ظرفیت خود کار نکند.

عملکرد داکت اسپلیت معمولی به گونه ای است که دستگاه تعداد دفعات زیادی خاموش و روشن می شود که همین موضوع سبب کاهش طول عمر دستگاه شده و از آن مهمتر، مصرف انرژی برق را به مقدار بسیار قابل توجهی افزایش دهد. اما داکت اسپلیت های اینورتر با توجه به فناوری جدید که در بند های بالایی طرح دادیم، با بهینه سازی مصرف انرژی و سرعت موتور الکتریکی دستگاه موجب کاهش استهلاکی شده است.

 

 

میزان صدای داکت اسپلیت اینورتر و معمولی

 

داکت اسپلیت های غیر اینورتر به علت خاموش و روشن شدن های متعدد و عدم وجود کنترل سرعت دور موتور الکتریکی و فعالیت با حداکثر ظرفیت، صدای بیشتری نسبت به دستگاه های مجهز به کیت اینورتر دارند.

 

 

مقایسه قیمت داکت اسپلیت اینورتر با معمولی

با توجه به فناوری و نوع کمپرسور دستگاه های اینورتر، قیمت این دستگاه ها به مراتب بیشتر و گرانتر از دستگاه های معمولی است. اما با توجه به بازدهی دستگاه های اینورتر قطعا این افزایش قیمت و پرداخت هزینه بیشتر، به صرفه تر بوده و در طولانی مدت به وضوح مشخص خواهد شد.

این افزایش قیمت تا حداکثر 30 درصد قیمت کل می باشد.

 

 

مقایسه نوع گاز داکت اسپلیت های اینورتر با معمولی

 

در بعضی از داکت اسپلیت های موجود در بازار از گاز R22 بهره می گیرند اما برای داکت اسپلیت های اینورتر وستن ایر که مجهز به با کیفیت ترین کمپرسور موجود در جهان است، از مبرد استاندارد R410 استفاده می شود که زیان کمتری نسبت به سایر مبرد ها داشته و بازدهی بهتری نیز دارد.

 

 

تفاوت داکت اسپلیت اینورتر و معمولی

 

 

جمع بندی

 

شما با توجه به شرایط آب و هوای منطقه، پس از دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان شرکت اورین تهویه می توانید سیستم سرمایشی مناسب برای ساختمان خود را انتخاب بنمایید.

زیرا دستگاه های اینورتر در هر شرایطی بازدهی خوب ندارند و در این مواقع بهره گیری از داکت اسپلیت های معمولی بهتر است. به طور مثال در مناطقی که آب و هوای نسبتا گرمتری دارند، بهتر است تا دستگاه معمولی نصب شود تا با عملکرد پر قدرت کمپرسور بتواند دما را کاهش دهد.

 

شما می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و به صورت رایگان، در هر زمانی و هر نقطه ای مشاوره بگیرید.

 

ایده‌ای برای زندگی بهتر

نظری ثبت نشده است، اولین نفر برای ارسال نظر باشید

فرم ارسال نظر