آشنایی با رادیاتور پنلی وست کول

آشنایی با رادیاتور پنلی وست کول

رادیاتور چیست؟

همانطور که در جریان هستید، رادیاتور یکی از انواع سیستم های گرمایشی بوده و از این سیستم در ساختمان ها، اتاق ها و سایر فضا ها بهره میبرند.

رادیاتور ها دارای انواع مختلفی هستند که در طرح های متفاوت و اغلب با رنگ سفید تولید و ساخته می شوند. انواع رادیاتور ها شامل رادیاتور آلمینیومی، رادیاتور فولادی پره ای و رادیاتور فولادی پنلی هستند.

 رادیاتور های وست کول با بهره مندی از طراحی بسیار شیک و زیبا توسط تیم مهندسی و فنی خبره شرکت اورین تهویه، جهت کاربری عالی و راندمان بالا تولید و عرضه شده اند.

نصب و راه اندازی یک سیستم گرمایشی برای ایجاد گرما در فضای داخل ساختمان ضروری بوده و بهتر است تا یک سیستم گرمایشی با بازدهی خوب در عین حال ایمن و غیر خطرناک انتخاب کنیم. همچنین نیز سیستم گرمایشی با استهلاکی پایین، قاعدتا بهتر است.نصب رادیاتور پنلی ضمن زیبا سازی فضای منزل، می تواند گزینه مناسبی باشد جهت ایجاد اثر گرمایش در فصول سرد.

 وظیفه این سیستم گرمایشی، یعنی رادیاتور ها انتقال حرارت سیال که همان آب گرم است، به فضای ساختمان می باشد تا در نتیجه دمای محیط را بالا ببرد.

در این مقاله سعی داریم تا در رابطه با رادیاتور پنلی توضیحاتی را ارائه داده و از هر نظری بررسی کنیم. پس از معرفی اولیه این محصول، به انواع آن، عملکرد رایاتور پنلی، قطعات و نحوه ساختار، ویژگی های رادیاتور پنلی، مزایا و معایب این محصول خواهیم پرداخت.

 

رادیاتور پنلی چیست

رادیاتور پنلی از تجهیزات ساختمان محسوب شده و همانطور که اشاره کردیم، سیستمی برای ایجاد گرما است.

رادیاتور ها سیستمی ساخته شده از فلز اغلب آلمینیوم و فولاد هستند. بدنه رادیاتور پنلی از فولاد شکل گرفته. جنس فلز به کار برده در ساخت بدنه رادیاتور، در انتقال حرارت و گرما بسیار حائز اهمیت است.

در بین رادیاتور ها، رادیاتور پنلی از شهرت بیشتری برخوردار بوده و این سیستم گرمایشی پر آوازه ضاهر شده است. سبب این موضوع بالا بردن حرارت محیط با انقال تابشی گرما است؛ به عبارتی گرما را به شکل تابشی انقال می دهند که این فرایند سریعتر بوده و انتقال حرارت را بهتر انجام می دهد. دریافت اثر گرمایش به روش تابشی (خورشیدی) به مراتب دلنواز تر و مناسبتر از روش جا به جایی (همرفتی) می باشد.

رادیاتور پنلی در طرح و رنگ های متفاوت موجود هستند که به راحتی با دیزاین و دکور خانه جفت شده  و زیبایی ساختمان را از بین نمی برند، لاکن موجب جلوه بهتر منزل می شوند.

رادیاتور پنلی از نصب و آب بندی راحت تر و آسانی برخوردار هستند.

کنکتور و پنل رادیاتور پنلی وست کول

این رادیاتور ها به دلیل داشتن پنل و کنکتور، انتقال گرمای بیشتری دارند. رادیاتور های پنلی در انواع دو پنله و دو کنکتور و همچنین تک پنل و تک کنکتور هستند. هر چه اندازه پنل بیشتر باشد، گرمایه بیشتری را از سطح خود به محیط منعکس می کند.

کنکتور در پشت بدنه رادیاتور قرار گرفته و به شکل زیگزاگی تعبیه شده اند و با افزایش سطح تماس بیشتر برای رادیاتور، موجب بازدهی بیشتر شده.

همچنین هدف از به کار گیری کنکتور در رادیاتور های پنلی، جلوگیری از به هدر رفتن و در نهایت صرفه جویی انرژی می باشد.

این بخش از رادیاتور اجازه نمی دهد تا انرژی گرمایی از طریق انتقال تابشی اتلاف بشود.

 

 

ساختار رادیاتور پنلی وست کول

رادیاتور های پنلی وست کول از جنس فولاد ST12 است. رادیاتور پنلی وست کول (West Cool) در اندازه و مدل های مختلف تولید می شوند. این رادیاتور ها در اندازه های 60-80-100-120-140-160 سانتی متر در بازار موجود هستند. رادیاتور های پنلی وست کول آخرین و جدید ترین نسل رادیاتور و سیستم های گرمایشی می باشند که از مرغوب ترین و بهترین مواد اولیه برای جلب رضایت و حفظ آسایش بهره برده اند.

رادیاتور های پنلی با استفاده از آلیاژ های فولادی و مس، سبب شده تا به مرور زمان واکنش شیمیایی داخل رادیاتور اتفاق نیفتد و گاز های همچون هیدروژن تولید نشود و یا هوا نمی گیرد و در نتیجه زنگ زدی صورت نمی گیرد.

جنس پوشش خارجی این محصولات پلی استر می باشد و رنگ بدنه آن پودر رنگ پاششی(الکترو استاتیک) می باشد. بهره گیری از این متریال و رنگ بسیار مقاوم در برابر گرما موجب می شود تا در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی جلوگیری شود.

ایجاد چین و انحنا و حالات موجی در طراحی پنل های درونی رادیاتور های وست کول (West Cool) عامل بسیار حائز اهمیتی است که موجب افزایش راندمان حرارتی آنها شده است.

 

 

عملکرد رادیاتور پنلی وست کول

نحوه کار رادیاتور پنلی وست کول به گونه ای است که سیال (آب که حامل گرما است) در مسیر لوله کشی ساختمان، بعد از ورود به سیستم مرکزی گرمایش ساختمان اعم از پکیج دیواری، دیگ و موتور خانه ها و پس از بالا رفتن دمای آن، وارد رادیاتور پنلی می شود. دمای آب جهت بالا رفتن توسط سیستم مرکزی گرمایش به صورتی است که به نقطه جوش نمی رسد. آب گرم به همین نحو در گردش قرار می گیرد تا لوله های سرد و رادیاتور ها در تمام نقاط ساختمان به دمای مناسب و مطلوب برسند. این جریان سبب بالا رفتن دمای آلیاژ رادیاتور شده و فضای اطراف گرم می شود. سیستم هوشمند رادیاتور وست کول بسیار مبتکرانه بوده و وظیفه سنجیدن دما برای تنظیم آن توسط رادیاتور بر عهده ترموستات می باشد.

 

 

ویژگی و مزایا رادیاتور پنلی وست کول

  • ایمن بودن این سیستم به دلیل عدم ارتباط مستقیم منبع حرارت با فضا اطراف
  • عدم زنگ زدگی، پوسیدگی و خوردگی بدنه رادیاتور
  • دو پنلی بودن رادیاتور های وست کول که به مراتب بهتر از تک پنلی است
  • دوام و طول عمر بالای رادیاتور پنلی وست کول به دلیل دو پنلی بودن و همچنین استهلاکی پایین
  • ظرفیت حرارتی بالا، قیمت مناسب، بازدهی بهتر
  • رنگ بدنه سفید و ظاهری چشم نواز، جلوه دادن به فضای منزل
  • دارای دو کنکتور، جوش لیزری پنل و دستگاه ها
  • محصول مشترک و خوش ساخت ایران و ترکیه
  • دارای 10 سال گارانتی و وارانتی شرکت بزرگ اورین تهویه

 

 

سخن اخر

رادیاتور پنلی وست کول از بهترین و با کیفیت ترین سیستم گرمایشی در بازار بوده و ضمن ظرفیت حرارتی بالا و بازدهی عالی، دارای قیمت بسیار مناسبی هستند.

جهت انتخاب سیستم گرمایشی مناسب و ایمن برای فصول سرد و همچنین راه اندازی و نصب، شما می توانید با بخش فنی و کارشناسان شرکت اورین تهویه در ارتباط بوده و مشاوره بگیرید.

نظری ثبت نشده است، اولین نفر برای ارسال نظر باشید

فرم ارسال نظر