تفاوت آبسرد کن های یخچال دار با آبسرد کن های بدون یخچال

آبسرد کن

تفاوت آبسرد کن های یخچال دار با آبسرد کن های بدون یخچال

تفاوت آبسرد کن های یخچال دار با آبسرد کن های بدون یخچال

در این مقاله سعی داریم تا تفاوت هایی را میان آبسرد کن های یخچال دار با آبسرد کن های بدون یخچال را در کنار مزایا و معایب آنها بررسی کنیم. آبسرد کن ها با طراحی های مختلف، مناسب برای ادارات، منازل، کارخانه، فروشگاه ها و غیره می باشند. افراد با توجه به نیاز و شرایط محیط می توانند بین انواع آبسرد کن ها انتخاب کنند.

آبسرد کن های یخچال دار همانطور که از اسم آنها مشخص می باشد، دارای یک بخش سرد کننده درون یخچال هستند که می توان در آن مواد غذایی را نگهداری و همچنین آب را سرد کرد. این نوع آبسرد کن ها به دلیل داشتن یخچال، امکان نگهداری انواع مواد غذایی و نوشیدنی را به مصرف کنندگان در بلند مدت می دهد.

آبسرد کن وست کول

آبسرد کن یخچال دار وست کول همانند اکثر آبسرد کن ها با برق 220-240 ولت با فزکانس 50/60 هرتز کار می کند، و از مبرد یا خنک کننده R134a با وزن 35 گرم جهت سرد کردن، بهره می گیرد. توان کل یا قدرت نامی این آبسرد کن وست کول (WestCool) 635 وات و توان حرارتی  یا گرمایشی آن 565 وات هست که به مراتب، مقداری بیشتر از سایر آبسرد کن ها می باشد. این مورد سبب شده تا این آبسرد کن گزینه ای عالی با کیفیت ساخت بالا باشد. آبسرد کن های یخچال دار با آبسرد کن های بدون یخچال در زمینه هایی همچون ظرفیت آب، دمای آب سرد و گرم، ابعاد و وزن، نحوه ی خنک کردن با کمپرسور، کاربری های مختلف و سایر موارد بسیار نزدیک به هم بوده و شباهت دارن. ضمن این موضوع که چند تفاوت اساسی با یکدیگر دارند که به آن خواهیم پرداخت.

به غیر از یخچال، دیگر تفاوت حائز اهمیت آنها، محل قرار گیری مخزن آب می تواند باشد که در آب سرد کن های بدون یخچال، مخزن در کابین و پایین دستگاه قرار می گیرد. این امر باعث می شود تا آب سرد کن بدون یخچال به پمپ نیاز داشته باشد جهت گردش یا بالا کشیدن آب از مخزن. اما در آب سرد کن های یخچال دار، چون مخزن بالای دستگاه قرار میگیرد نیازی به پمپ نیست. همچنین طبق تجربیات، امکان خرابی در این پمپ ها تا حدودی وجود دارد.

نظری ثبت نشده است، اولین نفر برای ارسال نظر باشید

فرم ارسال نظر