داکت اسپلیت اینورتر

لطفا برند مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

داکت اسپلیت اینورتر چیست و چگونه کار می کند؟

 

فناوری اینورتر مانند یک شتاب دهنده در اتومبیل کار می کند. وقتی کمپرسور به برق بیشتری احتیاج دارد، به آن انرژی بیشتری می بخشد. وقتی به قدرت کمتری نیاز داشته باشد، قدرت کمتری می دهد. با استفاده از این فناوری، کمپرسور همیشه روشن است، اما بسته به دمای هوای ورودی و سطح تنظیم شده در ترموستات، برق کمتری یا انرژی بیشتری را می گیرد. سرعت و توان کمپرسور به طور مناسب تنظیم می شود. این فناوری در ژاپن توسعه یافته و در آنجا با موفقیت برای تهویه هوا و یخچال استفاده می شود. داکت اسپلیت اینورتر با کمک ماده خنک کننده ای به نام مبرد کار می کند. جزء اصلی این سیستم خنک کننده کمپرسور است. کمپرسور حالت مبرد را با فشرده سازی آن از طریق کندانسور، اواپراتور و دریچه گاز، تغییر می دهد.
مبرد هنگام عبور از کندانسور با دمای بالای اتاق گرم می شود. پس از آن، مبرد به اواپراتور (قسمت خارجی) منتقل می شود و گرما را در بیرون اتاق آزاد می کند. به این فرآیند چرخه تبرید گفته می شود.
این دستگاه  با کمپرسور اینورتر ساخته شده است. این یک مزیت بزرگ نسبت به کمپرسورهای رایج است که می تواند به کاربر کمک کند تا مصرف برق را تا حد زیادی کاهش دهد.

 

مزیت فناوری اینورتر چیست؟

 

هر تهویه مطبوع برای حداکثر بار پیک طراحی شده است. بنابراین تهویه مطبوع 1.5 تنی برای اندازه خاصی از اتاق و 1 تن برای اندازه متفاوت طراحی شده است. اما همه اتاق ها یک اندازه نیستند. یک تهویه مطبوع معمولی با ظرفیت 1.5 تن در هنگام کار کمپرسور همیشه در اوج قدرت مورد نیاز کار می کند. داکت اسپلیت با فناوری اینورتر به طور مداوم کار خواهد کرد و پس از رسیدن به دمای مورد نظر، خاموش نمی شود. اما فقط آنقدر نیرو می گیرد که برای ثابت نگه داشتن دما در سطح مطلوب لازم است. بنابراین به نوعی ظرفیت خود را بر اساس نیاز اتاق خنک کننده تنظیم می کند. بنابراین انرژی بسیار کمتری مصرف می شود و برق کمتری مصرف می شود.
اگرچه داکت اسپلیت با فناوری اینورتر ظرفیت خود را براساس نیاز اتاق تنظیم می کند، اما نصب یک داکت اسپلیت با اندازه مناسب در یک اتاق بسیار مهم است. لطفا قبل از خرید مطمئن شوید که ظرفیت اتاق و سیستم تهویه مطبوع را به درستی ارزیابی کرده اید. برای این کار می توانید با کارشناسان شرکت اورین تهویه ارتباط برقرار کنید.
تفاوت اصلی بین داکت اسپلیت اینورتر و غیر اینورتر (داکت اسپلیت R410) این است که این دستگاه می تواند سرعت موتور کمپرسور خود را تنظیم کند. هنگامی که اتاق خنک شد، دستگاه سرعت موتور را کاهش می دهد تا انرژی مورد استفاده برای خنک شدن هوا صرفه جویی شود.
در مقایسه، موتورهای غیر اینورتر فقط با سرعت کامل فعالیت میکنند و یا متوقف می شوند. موتور با سرعت کامل کار می کند، اما با پایین آمدن دمای اتاق به میزان دلخواه خاموش می شود. این فرایند تکراری روشن-خاموش شدن می تواند سر و صدای غیرضروری ایجاد کند و انرژی بیشتری مصرف می کند.
در حالی که داکت اسپلیت غیر اینورتر ارزان تر هستند، داکت اسپلیت اینورتر خنک کننده سازگار با سر و صدای کمتر و بازده انرژی بیشتر را فراهم می کنند.

نحوه کار اینورتر

تفاوت ها و مزایای داکت اسپلیت اینورتر

 

اگرچه داکت اسپلیت اینورتر و داکت اسپلیت با سرعت ثابت عملکردهای مشابهی دارند، اما تفاوت در نوع فن آوری کمپرسور است. عملکرد کمپرسور فشرده سازی و انبساط مایعات سرد شده است، بنابراین خنک کننده لازم برای خنک سازی هوای ورودی را فراهم می کند.
اکنون اجازه دهید تفاوت این دو را ببینیم تا در هنگام خرید داکت اسپلیت برای منزل یا محل کار خود، انتخاب آسان باشد.
1-این دستگاه  دارای یک کمپرسور با سرعت متغیر است که اجازه می دهد تا عملکرد کنترل شده کمپرسور را بر اساس نیاز با توجه به درجه حرارت داکت اسپلیت انجام دهید. از طرف دیگر، داکت اسپلیت با سرعت ثابت دارای یک کمپرسورR410 منظم است که یا خاموش یا روشن می شود تا اثر خنک کننده مطلوبی را ایجاد کند. این نوع داکت اسپلیت قابلیت تنظیم سرعت کمپرسور را ندارد و بنابراین در هنگام کار انرژی بیشتری را مصرف می کند.
2-این دستگاه بیشترین بازدهی در مصرف انرژی را دارد. کارایی آن نسبت به داکت اسپلیت با سرعت ثابت بهتر و مقرون به صرفه تر است. به دلیل داشتن سیستم کمپرسور با سرعت متغیر، انرژی کمتری مصرف می کند، در نتیجه برای محیط زیست نیز مفید است.
3-داکت اسپلیت اینورتر بی صدا کار می کند. برخلاف داکت اسپلیت های با سرعت ثابت، به محض رسیدن به دمای تنظیم شده نیازی به خاموش و روشن شدن آن نیست، بلکه به طور مداوم دما را تنظیم می کند.
4-هزینه خرید این دستگاه کمی بیشتر از داکت اسپلیت با سرعت ثابت است، اما همانطور که قبلاً گفته شد، به دلیل پایین تر بودن هزینه های نگهداری و بهره برداری، سرمایه گذاری عاقلانه ای محسوب می شود.
5- اگر از این سیستم استفاده می کنید می توانید دمای یکنواخت و ثابت اتاق را در داخل اتاق حفظ کنید.
6- داکت اسپلیت اینورتر می تواند با سرعت بسیار بالاتری نسبت به داکت اسپلیت غیر اینورتر باعث خنک شدن اتاق شود.

 

شرکت اورین تهویه مفتخر به ارائه  داکت اسپلیت های اینورتر وستن ایر، داکت اسپلیت های اینورتر وست کول و داکت اسپلیت های اینورتر وستنوم با کیفیت روز جهانی و با 62 ماه ضمانت کامل کمپرسور، 24 ماه ضمانت قطعات داخلی و 15 سال خدمات پس از فروش می باشد. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت اورین تهویه تماس حاصل نمایید.